Ateşleme sistemi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, bujilerde yanma ve alışılmadık sesler gibi belirtiler arızalı bir ateşleme bobinine işaret eder. Ayrıca aracın arıza gösterge ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir servise götürmeniz önerilir.
Araçta ateşleme zayıf olursa ne olur?
Bujiler yakıtı ateşlemek için 15.000 ila 20.000 volt arasında bir voltaj gerektirir. Bu, elektriksel bir kıvılcım yaratabilir. Araçta güçlü bir ateşleme bobini yoksa, bu önemli ölçüde daha yüksek yakıt tüketimine yol açar ve ayrıca motor ateşleme hatalarına da neden olabilir.
Ateşleme zamanında ne olur?
Ateşleme zamanlaması veya ateşleme avansı, silindire beslenen hava-yakıt karışımının tamamen yanabilmesi ve genleşebilmesi için belirli bir zaman miktarı gerektirir. Bu nedenle, buji pistonun en üst noktaya (üst ölü nokta) ulaşmasını beklemeden ateşlenir. Patlama, üst ölü noktaya ulaşılana kadar gerçekleşir.
Araç ateşlemeyi neden keser?
Araç kayması: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. Bazı durumlarda, birden fazla bobini olan araçlar bobinlerden biri arızalanırsa ateşlemeyi tekleyebilir. Aracı ilk çalıştırdığınızda herhangi bir sorun olmaz. Isındığında durur ve bir daha çalışmaz: Bu durumda, ateşleme bobini ısındığında akımı keser.
Ateşleme bujisi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Buji arızasının belirtileri nelerdir? Motorun rölantide çalışma sorunu var. Araç eskisi kadar hızlı çalışmıyor. Yakıt tüketimi belirgin şekilde artıyor. Gaz pedalına basıldığında motor tekliyor ve çekiş sorunları yaşıyor. Marş motoru çalıştırıldığında motor yavaş çalışıyor veya hiç çalışmıyor.
Ateşleme bobini arızalı ise ne olur?
Ateşleme bobini yanma sürecini başlatmaktan sorumludur. Sistemde bir arıza varsa yanma süreci tamamlanmaz ve araç daha fazla yakıt tüketebilir.
Buji bozuksa ne olur?
Bujiler düzenli olarak değiştirilmezse aracınızın performansı önemli ölçüde düşebilir. Bujiler zamanla aşınır ve düzensiz ateşleyebilir. Bu, motorunuzun çalışmasını olumsuz etkiler ve yakıt verimliliğini azaltır.
Benzinli motorda ateşleme nasıl olur?
Benzinli motorlarda, ateşleme sıkıştırılmış benzin-hava karışımının buji tarafından ateşlenmesiyle gerçekleşir. 4 zamanlı motorlarda, 4 zaman şu şekildedir: emme, sıkıştırma, ateşleme (veya genleşme; güç zamanı olarak da adlandırılır), egzoz.
Ateşleme bobini çekişi etkiler mi?
Ateşleme bobini arızası Ateşleme bobini arızalanırsa, öncelikle aracın performansı etkilenir. Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve zorlanır. Aracın çekişi azalır ve bu da yakıt tüketimini etkiler.
Buji hangi zaman sonra ateşleme yapar?
Bujiler, sıkıştırma zamanının sonunda pistonların yukarı doğru hareket etmesiyle benzinli motoru ateşler.
4 zamanlı motor çalışma zamanları nelerdir?
Dört zamanlı bir motorun işlevsel diyagramı: Emme zamanı – hava ve yakıt buharı emilir. Sıkıştırma zamanı – yakıt buharı ve hava sıkıştırılır ve tutuşturulur. Yanma zamanı – yakıt yakılır ve piston aşağı itilir. Egzoz zamanı – yanmış gazlar dışarı atılır.
Emme zamanında ne olur?
Zaman (emme zamanı): Yakıt-hava karışımı silindire girer. 2. zaman (sıkıştırma zamanı): Yakıt-hava karışımı piston tarafından sıkıştırılır. 3. zaman (ateşleme zamanlaması): Yakıt-hava karışımı buji tarafından ateşlenir.
Ateşleme zayıf olursa ne olur?
Ateşleme bobini arızası durumunda, sorunu belirli yöntemlerle anlamak mümkündür. Bobin arızalıysa, aracın motoru titremeye başlar, rölantide kendiliğinden durur, motor geç ve marşa basıldığında zorlanarak çalışır, aracın çekişi kesinlikle azalır ve bu nedenle çok fazla yakıt tüketmeye başlar.
Buji kablosu bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Motor çok yüksek ve düzensiz sesler çıkarıyorsa, buji kablosunda bir sorun olabilir. – Arabanız sabahları çalıştırmakta sorun yaşıyorsa, hemen çalışmayacaktır: Aşınmış veya kirli buji kabloları elektriği iletemez. Bazı durumlarda, akünün boşalmasına veya sızmasına bile neden olur.
LPG bobini bozar mı?
Bunlar arasında; LPG’nin benzine göre tutuşma direnci daha yüksek olduğundan ve LPG ayarları çok fakir karışımda çalışacak şekilde ayarlandığından, motor sıcaklığı arttıkça bobin kablolarında kopmalar meydana gelebilmektedir.
Distribütör arızası nasıl belli olur?
Arızalı bir distribütör, ateşleme yapmayacağı için aracın çalıştırıldığında stop etmesine veya durmasına neden olabilir. Araç çalışıyorsa ancak çok fazla yakıt tüketiyorsa, aşırı ısınıyorsa veya yakıt tüketimi nedeniyle başka kokular yayıyorsa, aracın servise götürülmesi gerekir.
Ateşleme yapan motor neden çalışmaz?
Ateşleme sistemi sorunları: Bujiler, ateşleme bobinleri veya distribütörler gibi ateşleme sistemi bileşenlerinin arızalanması motorun çalışmamasına neden olabilir. Yetersiz veya kirli motor yağı: Çok az motor yağı veya aşırı yağ kirliliği motorun çalışmamasına neden olabilir.
Ateşleme bobini nasıl kontrol edilir?
Araçta bağımsız elektronik ateşleme sistemi varsa, yani yeni araçlarda olduğu gibi buji kabloları yoksa, ateşleme bobini soketi çıkarılır ve motorun davranışı kontrol edilir. Soket çıkarıldıktan hemen sonra motor sallanıyorsa veya titriyorsa, ateşleme bobini sağlamdır.
Isıtma bujisi arızası nasıl anlaşılır?
Arızalı bir kızdırma bujisinin bir belirtisi, aracınızın çalıştırılmasının zor olması veya hiç çalıştırılamaması olabilir. Bu özellikle soğuk havalarda fark edilir. Ayrıca, arızalı bir buji aracınızın daha fazla yakıt tüketmesine veya motor performansının düşmesine neden olabilir.